Gliwice

Nowa zieleń wokół naszego Centrum

Od 07.02 do 07.03

dodaj do mojego kalendarza

Uczniowie Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego wygrali
konkurs ECO-Przemiana.

W sąsiedztwie naszego centrum handlowego pojawi się więcej zieleni oraz nowe miejsca do odpoczynku. Projekt ekologicznej, sprzyjającą bioróżnorodności i potrzebom mieszkańców przestrzeni powstał w ramach konkursu dla uczniów szkół ponadpodstawowych pt. „ECO-Przemiana” zorganizowanym przez zespół Nhood Services Poland, który zarządza naszym centrum. Wygrali go uczniowie Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Rybniku, którzy opracowali innowacyjne założenia ekologicznych zmian wokół gliwickiego Centrum Handlowego Auchan. Finał konkursu i wręczenie nagród odbyły się 30 stycznia 2025 r.

– Serdecznie gratulujemy laureatom! Ich zaangażowanie, kreatywność i świadomość ekologiczna są inspiracją dla nas wszystkich. Z niecierpliwością oczekujemy realizacji wszystkich pomysłów w sąsiedztwie Centrum Handlowego Auchan Gliwice – mówi Aleksandra Złotek, Property Manager Nhood Services Poland w Centrum Handlowym Auchan Gliwice.

W konkursie „ECO-Przemiana” wzięło udział sześć zespołów projektowych, które przedstawiły swoje wizje ekologicznej przestrzeni. Koncepcje opracowane przez uczestników uwzględniały rodzime gatunki roślin, elementy małej architektury oraz funkcje edukacyjne, udowadniając, że ekologia może iść w parze z estetyką i funkcjonalnością. Projekty zgłoszone do konkursu wprowadzały elementy małej architektury, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

– Wszystkie zgłoszone projekty łączyły innowacyjność, troskę o środowisko oraz kreatywne podejście do kształtowania przestrzeni publicznej. Uczniowie wykazali się głęboką wiedzą na temat środowiska, a także umiejętnością pracy zespołowej. Uczestnicy konkursu inspirowali się Raportem Ekologa dla gliwickiego centrum oraz założeniami Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ – podkreśla Piotr Chmielewski, ESG Manager w Nhood Services Poland.

Prace przedstawione w konkursie ECO-Przemiana realizują Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ 4., 11. i 15. Czwarty cel, czyli jakość edukacji jest widoczny w edukacyjnych aspektach projektów, które promują świadomość ekologiczną w społecznościach lokalnych.

Jedenasty cel, dotyczący zrównoważonych miast i społeczności, realizowany jest poprzez projektowanie przestrzeni przyjaznych mieszkańcom i środowisku. Natomiast piętnasty cel, ochrona ekosystemów lądowych, znajduje odzwierciedlenie w zastosowaniu rodzimych gatunków roślin i rozwiązań sprzyjających bioróżnorodności.